Elérhetőség | Mobil: (+36) 30 400 2862 | E-mail: a.wargha@gmail.com
 Bemutatkozás  Szolgáltatások  Referencia  Galéria  Magazin  Stíluskereső  Sz. Wargha Andrea - Szawa.hu
Otthon az a hely
- ahova jó megérkezni,
- ahonnan jó elindulni,
- ahol megpihenhetünk, feltölt- ahova elvonulunk, gondolatainkba mélyedünk
- ahol barátokat fogadunk, bulikat tartunk
- életterünk: örömeink, bánatunk helyszíne
- ami összetéveszthetetlenül a miénk, hiszen rólunk szól

"Mindenütt jó, de legjobb otthon!"
Stíluskereső
A minimalista stílus
Kategória: Stíluskereső | Dátum: 2008-01-12 07:16:44
A minimál vagy racionális stílusirányzat a tiszta formák és a rend révén igyekszik elérni az ember által vágyott harmóniát. Fontosnak tartja, hogy a tér szolgálja az embert és a benne lévő szükséges használati és berendezési tárgyak a természetes szimmetria rendjét, egyensúlyát, ritmusát visszasugározzák az ott élő emberekre.

A XX. század utolsó évtizedére jellemző minimalizmus épít a korábbi tapasztalatokra, felhasználja az avangarde konstruktivizmusát, vagy a Bauhaus-iskola puritán geometrikus térképzését, de egyszerű és közérthető igyekszik maradni a mindenki számára. Elveti a high-tech virtuális térképzési igényét és a legnagyobb mértékben tagadja annak kétszínű eklektikus kompromisszum-készségét.

A minimál mint lakberendezési stílusirányzat Olaszországból indult
, szellemi elődje a hatvanas években teret hódító minimal art (minimális művészet). A kifejezést először Richard Wollheim használta 1965-ben a korabeli amerikai szobrászati és festészeti irányzat azon tendenciájának megjelölésére, melyben a műalkotás szerkezete alapelemekre egyszerűsödik, és a művészi érték nulla fokához közelít: ahhoz a legkisebb értékhez, mely a művet a köznapi geometrikus tárgyaktól még elválasztja.

A mintákat vagy a formákat a térben ritmikusan megismétli, azokat sorba állítja, ezzel is figyelmeztetet arra, hogy a rendezettség életünkben és magunk körül nem csak óhaj, hanem valóság is kell, hogy legyen.
Ha nincs lehetőség a geometriai formák egyszerű ismétlésére, akkor ugyanezt a színekkel teszi, amelyek szintén és véletlenül sem harsányak, zavaróak. A szerkezeteket eldugja, a függőleges és vízszintes síkok által létrehozott kubusok sorozata alkotja a tárolásra alkalmas bútorokat.

Ugyanilyen visszafogottan választják meg a burkolatok színét és anyagát is.
Előszeretettel alkalmazzák a betont, a követ, a parkettát és a szőnyegpadlót. A hangsúly itt is az anyag természetes szépségének bemutatásán van. A csempékre elsősorban az egyszerűség, a Audemars Piguet replica ukkevesebb, visszafogott szín a jellemző. A díszítés inkább csak kicsi, majdnem filigrán motívumokban nyilvánul meg, hangsúlyozva a tér fontosabb pontjait, a minták pedig leginkább az avantgárd és a naiv művészetekre jellemző üde formákat követik. Futurisztikus hatású a fémet utánzó, szürke és bronz árnyalatú matt, mázas padlózat és falburkolat, melynek gyökerei a régi arab kerámiaművészetig nyúlnak vissza. Szőnyegpadlók esetében kedveltek a nagyvonalúan visszafogott megoldások, a monoton felületet esetleg geometrikus, vagy csíkos mintával színesítik. A minimalista térben található anyagféleségek között kiemelten fontos szerep jut a fémeknek, az alumíniumnak, az üvegnek és a köveknek, a natúr fának, a len- és pamutvászonnak, valamint a kiváló minőségű műanyagoknak. A matériák a maguk természetes szépségükben, kendőzetlenül jelennek meg, lehetőség szerint lakk és festék nélkül. A nagy felületekben rejtőző harmóniát nem zavarják meg dúsan ráncolt, húzott textíliákkal, csupán egyszerű, lapszerűen fölakasztott, függönyt helyettesítő megoldásokkal találkozni. A textíliák anyaga legtöbbször egyszínű és dekorációmentes, esetleg finoman mintázott, így a textília érdekes szövési módja, a szálak különféle vastagságában rejlő szépsége dominál. Ezt a nemesen egyszerű hatást tovább fokozza a felhasznált, finom színek széles skálája. Ezek minden esetben a fehér alap köré csoportosuló szürkék, drappok, barnák, valamint azok ezernyi árnyalata.
A térigényes stílus megköveteli a berendezési tárgyak közötti üres felületeket és a bútorok levegős elrendezését. Az ilyen térben elhelyezett minden más formai világot képviselő tárgy azonnal kirívó lesz, szinte üvölt, de ugyanezt eredményezi az összevisszaság, vagy a berendezések rendezetlensége is. A bútorok kiválasztásánál alapelv a kevesebbet, de jót. Így a legfontosabb feladat a kifogástalan alapanyag és a tökéletes, praktikus szempontoknak megfelelő szerkezeti megoldás. Kiegyensúlyozottság jellemzi minden részletüket. A festett, homogén felületeket üveges és nyitott elemek, szinte jelzésszerű fémfogantyúk és funkcionális kiegészítők tagolják. Sugárzik belőlük a stabilitás és a minőség, de mégsem élettelenek, hiszen méretrendszerük emberszabású, naturális munkafelületeik a természetet hozzák be az irodába. Az ülőbútorok egyszerű kocka alakúak, kiváló minőségű, de mintázat nélküli kárpitozással.

Kevés kiegészítő elem, pusztán csak a legszükségesebbek kerülhetnek be a minimalista térbe.
Dísztárgyakból sohasem egy darab áll a polcon vagy függ a falon. A minimál szabálya szerint itt is a ritmus, a díszek formai ismétlése, vagy azok sorba állítása teremti meg a kívánt esztétikai élményt. A nemes anyagokból készült tárgyak előzőleg gondosan kiválasztott helyre kerülnek, így környezetükkel szinte megtervezett a viszonyuk. Az általuk közvetített gondolatok segítenek a munka rövid kis szüneteiben a nyugodt, keleties meditációra There are a lot of new MIDO replica ukhttp://avant1.com/tag/replica-audemars-piguet/http://avant1.com/tag/replica-tag-heuer/Best Replica Watchesfake watchesreplica watches at Basel World 2015.emlékeztető ellazulásban és feltöltődésben. 
A nagy, üres terekben különösen fontos szerep jut a természetet képviselő virágoknak és zöldnövényeknek
. A szobák hangsúlyos pontjain az egyszerű formájú, üveg-, vagy fémvázákban, virágtartókban biztos érzékkel elrendezett zöldek méltó http://www.rolexreplicaforums.com/díszei e puritán világnak.
A stílus minimál volta és aránylag szegényes, de annál elegánsabb színvilága megköveteli a bőséges természetes fény jelenlétét, amely egyben annak melegségét is fokozza. A mesterséges fényforrások a térben, általában a közvetlen, vagy direkt világítótestek használatára korlátozódnak. Általános világítás céljára, a mennyezetről lelógatott több egyforma, kevésbé díszes burájú csillár, vagy a mennyezetre irányítható fényű állólámpa szolgál. Néha megelégszik egy-két csupasz foglalatba Tudor Replica Watchesreplica watchescsavart formaizzóval is.

Forrás: Consultation Magazin 2001/11.







Bemutatkozás Szolgáltatások Referencia Galéria Magazin Stíluskereső
Szawa - www.szawa.hu, Sz. Wargha Andrea - Lakberendező | Kiemelt partnerünk: ajtohaz.hu, dekora.hu
Minden jog fenntartva (2007 - 2017)